La xarxa de Mercats Verds s’amplia incorporant-t’hi el de Sant Martí

 

També s’hi afegeixen els mercats de Lesseps i de les Corts, de manera que ja són 7 els mercats verds de la ciutat, 2 dels quals a Sant Martí

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), ha ampliat el nombre de mercats que formen part de la Xarxa de Mercats Verds de Barcelona. En aquest cas, són els mercats de les Corts, de Lesseps i de Sant Martí els que se sumen a aquesta iniciativa concebuda per tal de donar visibilitat als mercats municipals de la ciutat com a espai d’alimentació saludable.

D’aquesta manera l’Ajuntament torna a apostar per la sostenibilitat i els productes produïts al nostre territori consolidant la campanya que va començar el 2015 amb el mercat de la Llibertat i que té per objectiu potenciar l’oferta i el consum de productes de proximitat i augmentar la presència de producte ecològic fresc.

Poc després de la iniciativa del gracienc mercat de la Llibertat ja s’hi van afegir els mercats de la Concepció, d’Horta i del Clot, i ara ho han fet els de les Corts, de Lesseps i de Sant Martí. Així doncs, en aquests moments la iniciativa compta amb 7 mercats en xarxa, 2 dels quals als barris de Sant Martí.

 

Campanya Mercats Verds: producte saludable i respecte al medi ambient

El projecte de Mercats Verds està previst en el Pla Estratègic dels Mercats de Barcelona 2015-2025 (el podeu consultar a l’espai ‘Fitxers relacionats’). L’objectiu és potenciar l’oferta de producte de proximitat, produït de manera respectuosa amb el medi ambient i que reforci l’oferta d’alimentació saludable dels mercats, i augmentar la presència de producte ecològic fresc.

La campanya gira en torn a tres eixos principals:

1- la sostenibilitat, amb campanyes com la de reducció de l’ús de bosses de plàstic
2- la promoció del producte de proximitat, procedent d’un radi de 150 quilòmetres al voltant de la ciutat de Barcelona
3- l’augment de la presència del producte ecològic a les parades

Tot això reforçat amb una campanya de sensibilització i comunicació que inclou una senyalització distintiva amb una doble funció: donar visibilitat al producte de proximitat que ja era present a moltes parades i introduir en el seu consum la clientela que encara no n’està informada.

Per la seva part, els comerciants veuen la campanya de manera positiva, tot i que existeix la percepció entre alguns d’ells que la producció de producte de proximitat o ecològic no és suficient i moltes vegades poc assequible per als ciutadans. Per això creuen imprescindible una bona comunicació que transmeti consciència a la clientela que som el que mengem

Paral·lelament al projecte de Mercats Verds, els mercats municipals duen a terme altres accions de sostenibilitat i, a més d’allotjar punts verds fixos, com és el cas del mercat del Ninot, també estan tirant endavant el cobrament de les bosses de plàstic d’un sol ús com a iniciativa per reduir-ne la utilització. En aquest sentit, són 9 els mercats que s’han adherit recentment –la Sagrada Família, l’Estrella, Lesseps, Poblenou, la Trinitat, Sant Gervasi, el Bon Pastor, Felip II i Horta- a una pràctica que va arrencar el passat mes de setembre a 14 mercats –el Carmel, el Clot, la Concepció, Hostafrancs, la Llibertat, la Marina, la Mercè, Provençals, Sant Antoni, Sant Martí, Santa Caterina, Sarrià i Vall d’Hebron.

*

Comerç a Sant Martí