Prova pilot per a la venda en línia als mercats

Els Mercats de Barcelona impulsen iniciatives per apropar els seus productes frescos i de proximitat als veïns i les veïnes de la ciutat. El Mercat del Ninot ha començat una prova pilot de venda en línia per oferir una opció de compra còmoda des de casa que hauria de permetre als paradistes ampliar la seva base de clients.

Des del desembre, els veïns i les veïnes del Mercat del Ninot poden fer la compra en línia de productes frescos i de proximitat de les diferents parades, tal com ho farien presencialment. Durant el primer mes s’hi han fet més de tres mil comandes, i un 30% dels compradors virtuals també han comprat presencialment a les diferents parades del mercat.

Una vegada feta la comanda, els usuaris la reben en 24 hores i poden escollir la franja horària per a l’entrega entre les 7.00 i les 23.00 hores. La recollida i l’entrega de la comanda és possible gràcies a l’aliança amb Ulabox, una empresa emergent creada per emprenedors barcelonins.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha destacat: “L’objectiu és posar els mercats al capdavant de la innovació tecnològica i completar l’oferta que ofereixen als seus veïns i veïnes sense perdre la idea d’anar a plaça, d’escollir el millor gènere i que els paradistes puguin oferir els productes que tenen a la parada.”

Després de la prova pilot, de sis mesos de durada, està previst poder ampliar el servei de compra per internet a la resta de mercats de la ciutat.

Altres mercats de la ciutat també han impulsat iniciatives per vendre en línia els seus productes: mitjançant el web, amb una aplicació mòbil o amb el servei de missatgeria instantània de Whatsapp.