Nous beneficis per a la circulació i velocitat de busos i taxis

Els autobusos i els taxis tindran més prioritat per circular per la ciutat a partir d’aquest hivern. En un treball conjunt entre l’Ajuntament, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els representants del sector del taxi, s’han consensuat una sèrie de mesures perquè aquests vehicles circulin de la manera més àgil possible i guanyin velocitat i freqüència de pas per poder oferir un servei millor a la ciutadania.

L’espai per al transport públic l’han d’ocupar únicament el bus i el taxi. No podem permetre que els autobusos perdin velocitat a causa dels cotxes.” Amb aquestes paraules, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha anunciat el paquet de mesures que l’Ajuntament ja ha començat a posar en marxa per millorar la regularitat de pas dels autobusos i la velocitat comercial dels busos i taxis. “Cada vehicle ha d’estar al seu lloc i el carril bus és l’espai per als autobusos i els taxis”, ha manifestat la regidora.

En relació amb aquestes accions, la Guàrdia Urbana ha iniciat aquest febrer una campanya per garantir que es respectin els carrils bus-taxi, incrementar la seguretat viària, corregir infraccions que originen inseguretat i reduir les conductes de risc. Col·laborarà en aquesta tasca la incorporació d’un vehicle de Transports Metropolitans de Barcelona 100% elèctric amb equips de sanció automàtica per detectar les infraccions al carril bus.

Alhora, aquest estiu s’obriran els següents nous trams de carril bus-taxi:

– Gran Via en sentit Besòs, entre el carrer de Josep Pla i la rambla de Prim.
– Carrer de València entre Navas i Espronceda.
– Via Favència en sentit Llobregat, entre el carrer de l’Artesania i la plaça de Karl Marx.

En una segona fase, durant el segon semestre del 2017, està previst que es realitzin millores en diferents carrils bus o terminals d’autobusos. La tercera fase, que tindrà lloc un cop s’hagi implantat la xarxa de bus d’altes prestacions, preveu mesures com ajustos viaris, millores en diverses terminals de línies d’autobús, canvis en la regulació semafòrica, creació de nous carrils bus i més control de les invasions dels carrils bus, entre altres. “El que necessitem és guanyar més espai per al transport públic”, ha insistit Mercedes Vidal. Segons la regidora: “Mai no s’ha prioritzat el transport de superfície.” I per això calen mesures “per aconseguir que funcioni més ràpid i amb regularitat”, ha afegit.

La flota d’autobusos de TMB té en aquests moments 1.060 unitats, que circulen a una velocitat comercial mitjana de 12,08 quilòmetres per hora. Dels 873 quilòmetres dels recorreguts dels autobusos de la ciutat, només 163 disposen de carril bus. Pel que fa als taxis, el nombre de llicències és de 10.523. La seva velocitat varia, però la mitjana se situa entorn dels 18,45 quilòmetres per hora.

Les mesures que es comencen a aplicar aquest mes suposen un pas endavant en el desenvolupament dels objectius del Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018, que aspira a aconseguir una mobilitat més sostenible i segura a la ciutat fomentant els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic.