No és no: la Mercè és antimasclista

Durant les Festes de la Mercè, a Barcelona hi haurà tres estands dedicats a la lluita antimasclista. Dotze professionals hi oferiran informació i assessorament sobre violència masclista i atendran possibles agressions sexuals en cas que arribessin a produir-se. Aquests estands obriran les nits del 22, 23 i 24 de setembre a l’avinguda de la Reina Maria Cristina, el parc del Fòrum i el Front Marítim, zones amb afluència alta de públic jove.

L’any passat ja es va instal·lar un estand a l’avinguda de la Reina Maria Cristina, al costat de la plaça d’Espanya, un dels punts amb més concentració de gent durant les nits de la Mercè. A la carpa es van atendre més de cinc-centes persones, i després d’aquest balanç positiu, enguany se’n repeteix la ubicació. Les usuàries enquestades van proposar el parc del Fòrum com a possible lloc estratègic per instal·lar-hi un altre punt d’atenció. Per això i perquè aquesta zona es considera un centre neuràlgic d’activitat nocturna per la seva programació musical, enguany s’hi estrena un estand. També funcionarà durant les nits de la Mercè l’estand ubicat al Front Marítim, que ja ha donat servei les nits d’estiu.

En cada estand hi haurà un equip de dues persones expertes que oferiran informació sobre violència sexual, explicaran els serveis municipals i públics que ofereix la ciutat i donaran cobertura si es produeix alguna agressió sexual. A més, vinculada a cada un d’aquests espais hi haurà una parella itinerant que donarà el mateix servei a les persones que es trobin als voltants.

Podeu consultar l’horari i la ubicació exacta dels estands en aquest enllaç.

No és no, als carrers i també als bars

Un any més, el lema de la campanya antimasclista a Barcelona és “No és no”. La regidora de Feminismes i LGTBI, Laura Pérez, ha reivindicat que no hi ha cap excusa que justifiqui una agressió masclista. També ha destacat la importància dels límits personals. “Sempre que algú se sent agredida és perquè s’ha produït una agressió, els límits de cada persona són diferents”, ha recordat.

La campanya antimasclista arriba també als bars musicals de les zones d’oci més properes als escenaris de la Mercè. Prop de cinquanta mil sotacopes portaran imprès el missatge “No és no” i la versió en anglès, “No means no”. L’acció ha estat impulsada en col·laboració amb la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals i es preveu que arribi a 150.000 persones.