Més visites i més compres als mercats de Barcelona durant el 2016

L’any passat els mercats de Barcelona van rebre prop de 67 milions de visites, un milió i mig més que l’any anterior, i la despesa mitjana per persona, de 16 euros, també va créixer. L’aposta municipal pels mercats com a eix vertebrador i dinamitzador dels barris s’evidencia en les obres i millores que es van fer en la xarxa o en les iniciatives de promoció i dinamització, que s’ampliaran durant el 2017.

El nombre de visites als mercats manté el creixement, i ha passat dels 57,8 milions del 2013 als 66,8 milions del 2016. La despesa mitjana se situa en els 16 euros, encara per sota dels imports anteriors a la crisi econòmica. L’any 2009, per exemple, cada persona s’hi va gastar de mitjana 17,8 euros.

La regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, assegura: “El balanç del 2016 posa de manifest que els mercats són molt vius, molt viscuts i molt estimats per la ciutadania, a més d’uns pols molt importants del comerç de la nostra ciutat.” El model de gestió dels mercats municipals de Barcelona es consolida com un referent internacional i rep any rere any delegacions de països d’arreu del món.

El 2016 s’hi van invertir més de 22,5 milions d’euros, el gruix dels quals es va destinar a les obres dels mercats de Sant Andreu, del Bon Pastor i de la Vall d’Hebron – Teixonera. Enguany la inversió s’augmentarà en 11 milions, i els esforços es concentraran a acabar les obres del Mercat de Sant Antoni. Ballarín manté que, al marge de les remodelacions i les obres importants, “fem una aposta pel petit manteniment, que ens garanteix que els mercats puguin oferir una millor qualitat i tinguin una vida més llarga”.

Enguany s’incrementaran les mesures d’àmbit mediambiental, com l’ampliació de la xarxa de Mercats Verds, així com les accions de dinamització i promoció, que van donar molt bons resultats el 2016.