L’aposta per l’economia digital es consolida

La consolidació de l’economia digital com un sector estratègic per a la generació de treball de qualitat i per reduir la bretxa digital encara existent és el gran objectiu de la mesura de govern “Nova línia d’economia digital”, presentada avui a la Comissió d’Economia i Hisenda. Barcelona vol consolidar-se com una plataforma de negocis d’emprenedoria digital, i aquesta mesura dona les eines per aconseguir-ho.

Es tracta de mesures incloses en el pla “Barcelona, ciutat digital 2017-2020”, que pretén contribuir a ampliar l’àmbit d’aplicació de l’economia digital a la ciutat i afrontar el repte de fer-la arribar a tota la població. Entre altres, es renova l’oferta de cursos de capacitació tecnològica al Cibernàrium, amb més de cent cinquanta activitats diferents de curta durada (entre 3 i 12 hores); els nous programes formatius “Estiu TIC”, de 16 hores, que se celebraran durant el mes de juliol, o nous programes d’actuació per reduir la bretxa digital i de gènere al territori.

També s’impulsa la IT Academy, un nou projecte formatiu per ampliar els coneixements sobre tecnologia o reorientar la carrera professional cap al sector TIC, i també per a empreses que tinguin detectades necessitats concretes de perfils especialitzats que la formació actual no genera.

Acceleració d’empreses al MediaTIC

Recentment, s’ha posat en marxa la nova Incubadora MediaTIC, que promou i dona suport a la creació i al desenvolupament d’empreses d’alt impacte tecnològic. A més de donar cobertura a projectes innovadors que es desenvolupen a la ciutat, el nou centre afavoreix la internacionalització d’aquest ecosistema amb diferents accions conjuntes amb empreses tecnològiques de ciutats com París o Nova York.