La nova ronda de Sant Antoni tindrà més espai per als veïns i veïnes

La ronda de Sant Antoni es renovarà amb voreres més amples, un carril bici bidireccional i un únic carril per sentit per donar més protagonisme als vianants, les bicicletes i el transport públic.

Quan s’acabin les obres del Mercat de Sant Antoni, començaran les obres de renovació de la ronda de Sant Antoni. S’invertiran 3,7 milions d’euros a ampliar les voreres, reduir la circulació a un únic carril per sentit i establir un carril bici bidireccional al centre de la calçada. Els veïns i les veïnes del carrer han participat en la definició del projecte de renovació en diferents sessions de treball.

Les obres a la ronda de Sant Antoni es duran a terme en dues fases: la primera, entre els carrers d’Urgell i de Floridablanca, i la segona des del carrer de Floridablanca fins a la plaça de la Universitat. La primera fase començarà l’octubre del 2018, després que s’hagin traslladat les parades del mercat provisional al nou Mercat de Sant Antoni i s’hagin retirat les carpes que ocupen el carrer. La reobertura del tram Urgell-Floridablanca permetrà la connexió d’autobusos i també se’n millorarà la freqüència de pas.

L’objectiu del consistori és prioritzar els vianants i la mobilitat sostenible. La renovació del carrer s’emmarca en les actuacions que s’estan fent al voltant del Mercat de Sant Antoni i per donar forma a la superilla que es desplegarà a la cruïlla del carrer del Comte de Borrell amb el carrer de Tamarit.