La 4a edició de la Setmana Internacional dels Mercats omple Barcelona d’activitats per a tots els gustos i totes les edats

Els mercats municipals de Barcelona, junt amb d’altres d’arreu de la província, organitzen del 15 al 31 de maig activitats per celebrar la quarta edició de la Setmana Internacional dels Mercats, que té com a un dels seus objectius la promoció de l’alimentació responsable. “Markets for a new generation” (Mercats per a una nova generació) és la idea central de l’edició d’enguany a partir de la qual els mercats s’obren al públic jove a través d’actes gastronòmics, conferències, demostracions de cuina i activitats culturals i familiars: més de 80 accions que es desenvolupen en el context d’un comerç de proximitat i un estil de vida saludable.

L’objectiu de la campanya “Estima el teu mercat” és posar en primer pla els mercats (minoristes i majoristes) a través d’activitats festives i lúdiques per atreure més ciutadans i, sobretot, un públic jove. Els mercats es reivindiquen com a espais de l’alimentació saludable, llocs on es poden comprar aliments frescos i de qualitat i punts de trobada de la comunitat; però també com a motors econòmics i de transformació urbana, amb una forta vinculació amb el seu entorn i el barri.

 

Activitats de la setmana

Del 15 al 31 de maig es podrà participar a les activitats que han preparat els Mercats de Barcelona. El tret de sortida, però, serà el dissabte 13, amb la Nit dels Mercats, una nit cultural i de tasts organitzada conjuntament a tres mercats: Ninot, Sagrada Família i Santa Caterina. La mateixa nit el Mercat de Sants ha preparat una “Nit Màgica” i cultura per celebrar els seus 104 anys.

Aquests dies els mercats s’obriran a la ciutadania amb una gran oferta d’activitats culturals,  gastronòmiques, lúdiques i familiars: hi haurà concerts, exposicions i diverses accions culturals pensant en el públic jove, així com demostracions de cuina, activitats infantils i tallers de gastronomia per a totes les edats, sense oblidar xerrades sobre salut i medi ambient. Tot pensat perquè els ciutadans gaudeixin i aprenguin a cuidar-se menjant els productes de temporada.

Un any més es farà palès que els mercats són els centres dels barris, eixos claus del comerç de proximitat, on les relacions personals hi tenen cabuda. Durant 15 dies els mercats, continuaran oferint al públic el seu producte fresc, de qualitat i de temporada amb els millors experts de sempre, però, a més, hi haurà la possibilitat d’aprendre sobre nutrició i descobrir trucs de cuina o receptes que els clients i clientes no coneixien.

 

Precedents de la Setmana Internacional dels Mercats

Des de l’any 2014, a partir d’una iniciativa prèvia dels mercats anglesos liderats per l’Associació Nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA), la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM), i altres organitzacions representants de mercats holandesos, francesos i d’altres ciutats de la  Unió Europea i d’arreu, treballen coordinadament en la campanya “Estima el teu mercat” i en la creació de noves iniciatives per promoure els mercats.

Les organitzacions que representen els mercats minoristes i majoristes dels països participants han establert un acord de col·laboració amb la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM) per a la promoció dels mercats. L’acord destaca el rellevant paper dels mercats en el manteniment i creació de l’ocupació, protecció del medi ambient, així com el seu rol cultural, en tant que són espais centrals d’alimentació fresca i saludable.

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona participa en la campanya “Estima el teu Mercat”, juntament amb la Diputació de Barcelona en l’àmbit provincial, i Mercabarna.

La 4a edició de la Setmana Internacional de Mercats “Estima el teu mercat” es celebrarà del 15 al 31 de maig de 2017, encara que altres activitats del dissabte 13 de maig també les incorporarem al programa i a l’agenda web www.estimaelteumercat.cat

El lema per al 2017 “Markets for a new generation” (Mercats per a una nova generació) girarà en torn de la GENT JOVE, amb la intenció de captar els clients potencials, d’entre 20 i 40 anys.

Per consultar tota la programació es pot accedir a l’agenda del blog: somdemercat.cat/estimaelteumercat i seguir les xarxes socials de Mercats de Barcelona.

Facebook, Twitter i Instagram