El nou mapa de la xarxa de bus de Barcelona tindrà 97 línies

El procés de desplegament de la nova xarxa de bus culminarà durant el proper any i mig amb la introducció de 12 noves línies d’altes prestacions. Amb aquestes línies, la xarxa definitiva del servei de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) inclourà un total de 97 línies, 28 de les quals seran d’altes prestacions, 43 seran convencionals i 26 de proximitat i de bus de barri.

El desplegament per introduir les dotze noves línies d’altes prestacions, l’anomenada nova xarxa de buses farà en dues fases: la primera, a la tardor del 2017, i la segona, a la tardor del 2018.

Dotada d’autobusos d’altes prestacions, les línies de la nova xarxa de bus destaquen perquè tenen una nomenclatura que les fa més fàcil d’utilitzar i perquè són més eficients i tenen més connectivitat i més cobertura en algunes zones de la ciutat. Amb la implantació definitiva, el 95% dels veïns tindran una línia d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa.

Participació

El projecte per al desplegament final de la nova xarxa de bus s’ha realitzat amb un procés ampli d’informació i de debat entre les entitats i el veïnat. “Assolim una xarxa de transport públic de superfície adaptada a les necessitats de veïns i veïnes”, ha destacat Janet Sanz. Per la seva banda, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que es tracta d’una proposta que “es va plantejar a escala tècnica, però que es treballa des del territori”. S’han realitzat disset sessions territorials, a més d’una sessió amb el Pacte per la Mobilitat i, també, amb els membres del Consell de la Gent Gran. “Som molt conscients que el servei de bus dona servei de forma preferent a aquest col·lectiu”, ha afegit Vidal.

En el procés de debat i participació, tant presencial com a través de la plataforma de participació Decidim Barcelona, hi han participat 1.750 veïns, que hi han aportat 384 propostes. D’aquestes intervencions, el 60% han estat suggeriments de millora a incorporar en el projecte o aclariments de dubtes. Entre les peticions que s’hi han incorporat destaquen ajustos de parades, ajustos de recorreguts, sincronització de semàfors o una campanya de comunicació i difusió a tots els barris de la ciutat.

D’aquí a dos anys hi haurà “un abans i un després en el transport públic”, segons ha assegurat Janet Sanz. D’acord amb les dades de TMB, el creixement global de les línies de la nova xarxa de bus en nombre d’usuaris és d’un 50%.