Aprovat l’inici del procés de licitació del Bicing

Les clàusules del nou contracte preveuen un servei amb més cobertura territorial, un increment del nombre de bicicletes elèctriques i la possibilitat de reservar una bici durant uns minuts. La Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat ha aprovat l’inici de l’expedient per contractar el servei per als propers deu anys.

L’expedient per contractar els serveis per implantar, mantenir i gestionar el Bicing entre els anys 2018-2028 ja té llum verda. La Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat ha aprovat l’inici del procés de licitació per poder convocar el concurs properament.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha assegurat que el Bicing és un servei fonamental per a la ciutat i un transport públic de primer ordre i que, per tant, renovar-lo és una qüestió molt necessària i reclamada pel territori.

El nou Bicing comportarà algunes novetats, entre les quals destaquen l’ampliació de cobertura del servei, l’increment de bicicletes elèctriques, l’establiment d’estacions mixtes per a bicicletes convencionals i elèctriques, millores en les estacions, l’opció de reservar una bici cinc minuts abans de retirar-la o la possibilitat d’una futura integració del servei amb la T-Mobilitat.

Les principals característiques del nou Bicing que es recullen en el nou contracte són:

— Més cobertura territorial.
— Increment del nombre de bicicletes.
— Més facilitats per fer recorreguts ascendents.
— Inclusió d’estacions mixtes per a bicicletes convencionals i elèctriques.
— Millores a les estacions.
— Inclusió de millores tecnològiques.
— Optimització del servei de reposició de bicicletes.

En els plecs del nou contracte s’ha inclòs una clàusula que permet la subrogació del personal que actualment presta el servei de Bicing. L’import de licitació del nou servei és de 18,8 milions d’euros més IVA anuals per un període de deu anys.

L’Ajuntament de Barcelona referma l’aposta per fomentar l’ús de la bicicleta a la ciutat com a mitjà de transport sostenible i eficient, i en aquest sentit s’ha marcat com a prioritats ampliar i millorar la infraestructura ciclista a Barcelona. Així, el Pla de mobilitat urbana de Barcelona (PMU) 2013-2018 planteja un conjunt de mesures encaminades a donar més protagonisme als vianants i als ciclistes, a impulsar l’ús del transport públic col·lectiu i a reduir l’ús del vehicle privat.