Així creix la xarxa de carrils bici

En el marc del desplegament de la Mesura de govern de l’Estratègia de la Bicicleta, i per donar més protagonisme a la bicicleta a la ciutat, s’està treballant en la creació d’una xarxa segura d’infraestructura ciclista que asseguri el seu espai en la trama urbana a la vegada que faciliti la coexistència i convivència entre els diversos modes de transport.

La planificació de carrils bici és orientativa, ja que en alguns casos s’ha d’ajustar a la resta de necessitats urbanes i de mobilitat que hi ha a la ciutat. És per aquest motiu que es poden produir modificacions del traçat o diverses alteracions en el temps d’execució dels carrils planificats.

Així creix la xarxa ciclable

Els carrers de Joan Güell, Can Bruixa, Marquès de Sentmenat, de la Jota, Múrcia i Numància, ja han finalitzat i estan en funcionament. També s’ha millorat els passos, amb nous guals, de l’avinguda Diagonal entre Francesc Macià i la zona universitària per tal de separar les bicicletes i els vianants a les cruïlles. També s’ha executat el pas de continuïtat del carril bici de l’avinguda Diagonal sentit Llobregat a la plaça de Joan Carles I. També ja està en funcionament el carril bici del carrer de Marina, entre travessera de Gràcia i l’avinguda Diagonal,

En diferents fases d’execució es troben els carrils bici de la  travessera de Gràcia entre els carrers Cartagena i Joan Blanques; carrer de Cartagena, entre Consell de Cent i travessera de Gràcia; avinguda Diagonal-Eduard Maristany (Campus Besòs); carrers de Taquígraf Serra i Gelabert; passeig Pujades, entre carrer Marina i el carrer Comerç; connexió Barcelona-Esplugues del Llobregat; i el de l’avinguda del Doctor Marañón. En acabar aquests carrils arribarem a tenir una xarxa de 147 quilòmetres d’infraestructura ciclista.

D’altra banda, en diferents fases de licitació hi ha: la connexió del passeig de la Zona Franca amb carrer A; ; avinguda Meridiana, entre passeig Pujades i carrer Almogàvers; cruïlla avinguda Meridiana amb carrer Sancho d’Àvila; avinguda Diagonal amb parc de Cervantes, pel carrer de Cavallers; carrer Sant Adrià, entre els carrers Ferran Junoy i Ciutat de l’Assumpció, i carrer Ciutat de l’Assumpció, entre passeig Havana i carrer Sant Adrià; carrer Marina i carrer Alcalde de Móstoles, entre travessera de Gràcia i Ronda Guinardó; el carrer Ramón Turró i Selva de Mar, i el passeig de Josep Carner entre la plaça de les Drassanes i el passeig de Colom.

Així mateix, en fase de projecte hi ha l’eix Creu Coberta-Sants (entre plaça d’Espanya i plaça de Sants), la Gran Via de les Corts Catalanes, els carrers Taulat i Gran Capità, l’avinguda Pedralbes i el passeig Torras i Bages; mentre els projectes combinats amb pla de pavimentacions són Jordi Girona, Jocs del 92, carrer Garriga i Roca, Gran Via entre els carrers de Marina i la plaça Tetuan, el carrer Ganduxer, l’avinguda Vallcarca, el carrer Escorial o l’eix Clot-Trinitat Vella.

En fase d’estudi hi ha el passeig Maragall, els carrers Tajo i Lisboa, avinguda de Madrid i travessera de les Corts.

Aquest estiu també s’ha implantat la nova senyalització als carril bici que avisa als  vianants del sentit de circulació de les bicicletes amb la intenció de millorar-ne la visibilitat i la seguretat viària de tots dos col·lectius.

L’Ajuntament de Barcelona aposta per un model de mobilitat que, tal i com determina el Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018, ofereix alternatives que permetin recuperar la ciutat com a espai públic urbà de qualitat, mitjançant l’increment dels desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic.

En aquest sentit, tant el Pla de Mobilitat Urbana com la Mesura de l’Estratègia de la Bicicleta proposen la promoció de la cultura ciclista, començant per l’increment de desplaçaments en bicicleta en un 67% respecte els valors del 2011 (gairebé més de 80.000 nous desplaçaments al dia), amb l’objectiu de passar d’una quota modal de l’1,5% al 2,5%, i per fer-ho es treballa el foment de la bicicleta com a mode de transport habitual, mesures de pacificació de trànsit i la creació d’una xarxa ciclista, segura i funcional, que partia de 116 quilòmetres al 2015 i que té l’objectiu de superar els 308 quilòmetres.

Podeu estar al cas  l’activitat de les obres al mapa del web d’obres seleccionant l’opció  “Millora de la xarxa de carrils bici”; al plànol BCN que ofereix el web de la Bicicleta i seguir el perfils de twitter @BCN_Mobilitat i @enbicixBCN on puntualment s’informa d’aquest desplegament.