Agents cívics vetllaran perquè els paradistes i el veïnat facin ús de la Boqueria amb comoditat

El Mercat de la Boqueria disposa des d’avui d’agents cívics destinats a informar i sensibilitzar el públic i promoure’n actituds cíviques dins el mercat per fomentar la convivència i el respecte al recinte. Es tracta d’una de les accions incloses en la mesura de govern que té l’objectiu de recuperar el mercat per al veïnat i per a la ciutat i corregir les disfuncions que es deriven de l’excés de visitants que hi accedeixen per motius lúdics.

L’equip d’agents cívics actuarà cada divendres i dissabte de l’abril a l’octubre, de les 8.30 a les 20.00 hores, informant els visitants sobre la normativa actual del mercat i vetllant perquè es compleixi. Posaran un èmfasi especial a evitar aglomeracions, que no es manipulin els aliments exposats per fer fotografies i evitar la cridòria que provoquen els grups turístics o que visiten el mercat per a fer-hi activitats lúdiques.

La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, ha assegurat: “Estem treballant de manera ferma perquè la Boqueria sigui un espai en què els barcelonins i les barcelonines puguin anar a fer les seves compres i els paradistes puguin fer la seva feina amb comoditat i tranquilitat.”

El cos d’agents cívics de la Boqueria, gestionat per Barcelona de Serveis Municipals (BSM), està integrat per tres professionals amb coneixements d’idiomes i que han rebut formació específica sobre el mercat i sobre tècniques de mediació i d’assertivitat, entre altres. Per facilitar la recollida de dades, els agents treballaran amb una aplicació que els permetrà registrar-hi les incidències que es produeixin.

També s’ha ampliat el servei de vigilància del mercat i s’ha incrementat el sistema de videovigilància del recinte amb cinc càmeres noves a la zona de tancament de la plaça de la Gardunya.